Stage lopen in de Brasserie! - Reisverslag uit Oostende, België van luukoosterling - WaarBenJij.nu Stage lopen in de Brasserie! - Reisverslag uit Oostende, België van luukoosterling - WaarBenJij.nu

Stage lopen in de Brasserie!

Door: Luuk Oosterling

Blijf op de hoogte en volg

19 Mei 2017 | België, Oostende

01/05 begon ik met stage lopen. Nu ik dit verslag schrijf is het 20/05. Mijn eerste 20 dagen zitten er dus op. Nog 50 dagen te gaan. De eerste weken waren erg wennen op mijn stage. Ik moet stage lopen in de brasserie. Omdat ik nog niet veel ervaring heb in de horeca was dit wel even wennen. Gelukkig zijn de meeste collega's en mijn begeleider erg vriendelijk.
Ik was de enige stagaire in de brasserie, sinds gister zijn er 2 bijgekomen. Ook had ik eerst een hotel kamer voor mij alleen maar nu moet ik deze delen met 3. Dit vind ik erg vervelend want ik vond het juist fijn om een beetje privacy en rust te hebben. Ik werk meestal van 11:00 tot 15:00 en in de avond van 19:00 tot 23:00 opnieuw. Zelf vind ik dit wel een fijne tijd want je kan dan s'middag's nog iets doen en je kan ook nog wel uitslapen. Ook heb ik 2 keer per week vrij. Als ik vrij ben ga ik sporten of iets leuks doen. Oostende is een leuke stad, het is klein maar heeft toch een centrum waar je leuk kan uitgaan. Volgende week ga ik een weekendje naar huis. Ik heb hier erg zin in omdat ik dan mijn vrienden en familie weer kan zien. Ook vind ik het fijn om thuis te zijn omdat je meer je eigen ding kan doen.

Een groot verschil met de stage nu vergeleken met vorig jaar is dat ik nu alleen stage loop in Thermea Palace. Vorig jaar op camping Nommerlayen was ik met 3 klasgenoten, hierdoor was het meer een soort van vakantie en was ik meer aan het genieten van mijn stage dan ik nu doe.

  • 23 Mei 2017 - 15:16

    Karin Swijter:

    Hoi Luuk, toch leuk dat je je stage nu weer heel anders ervaart. Daar leer je altijd weer van. Misschien worden je mede kamergenoten wel zo leuk dat je er nog leuke dingen gezamenlijk mee kan doen. Veel succes!

  • 16 Juni 2017 - 09:46

    Ingrid Oosterling:

    Ha Luuk,

    gevonden. Je moeder is toch niet zo'n digibeet als ze zelf dacht. Ik denk ook dat je deze keer nog meer leert omdat je je nu echt alleen moet zien te redden in een vreemde omgeving met allemaal mensen, die je nog niet kende. Je hebt dat misschien nu nog niet zo door, maar je leert daar veel van en wordt er zelfstandiger van. En... je beseft ook weer hoe fijn het thuis is. Maak er wat van!


    Tot snel, liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Oostende

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 3432

Voorgaande reizen:

01 Mei 2017 - 14 Juli 2017

Stage Thermea Palace

25 April 2016 - 01 Juli 2016

Stage, Camping Luzemburg

Landen bezocht: